Fredag 29 oktober

"Resan till någonstans" har just tagit en ny vändning, vi lämnar segelbåten för ett tag på ett varv i Italien, och istället ställer vi kosan till Nya Zeeland. Vi har bokat biljetter från Rom nästa fredag. Eftersom det är för höstigt och kyligt här nu så åker vi till våren istället :-). Vi tänker hyra bil eller husbil och resa runt och uppleva öarna under några månader, och hälsa på Sussies kompis Ebba som bor där sedan några år tillbaka. Trecka i regnskogarna, djuphavsfiske samt säkert lite dykning står på önskelistan. Om någon har erfarenheter av NZ så tar vi tacksamt emot bra tips. Seglingen fortsätter till våren när solen börjar värma igen, än har vi inte gett upp!

Kommentarer
Postat av: Karin o Lasse s/y Extrem

Det låter jättetrevligt. Det är ju inte så varmt nu i norra medelhavet så jag förstår er helt och fullt.

Även om nu planerna är ändrade hoppas vi att vi kan mötas i Frankrike till våren istället.

Er båt hoppas jag tas hand om av någon snäll person medan ni är borta.

Vi hoppas på en snörik vinter. Värme har vi fått mycket av i Grekland så nu behövs lite ordentlig kyla. /På återhörande

2010-10-31 @ 21:00:29
URL: http://http:/7/
Postat av: Ingmar Ravudd

Bra beslut. Man ska leva nu. Tyvärr uppfyller jag inte det själv just nu men jag gläds åt er resa istället. Jag förstår att stora bärriärrevet lockar mer än ett kallt Rom. Ni får berätta mer vad ni göt för kul.

/Ingmar

2010-11-01 @ 08:45:47
Postat av: Dag

Hej!

Era äventyr fortsätter och min reslust stimuleras av att läsa er dagbok som är mycket underhållande.

Ha det bra tills vi ses.

Dag

2011-03-30 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0